Vanzari in crestere cu 18% pentru Flanco Retail in 2016, pana la 917 milioane de lei

Flanco Retail a incheiat anul 2016 cu vanzari de 917 milioane de lei, cu 18% mai mult decat in anul precedent si aproape dublu fata de media de crestere a pietei, de aproximativ 9,2%, conform rezultatelor GfK Temax.

”2016 a fost un an de extindere puternica pentru noi, am adaugat 25 magazine retelei existente, ajungand la un total de 122 de spatii in toata tara”, spune Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail. ”Desigur, investitiile au fost pe masura, din totalul de 14,3 milioane de lei, peste 70% fiind alocati deschiderilor de spatii noi, relocarilor si reamenajarilor”.

Flanco a continuat investitia in dezvoltarea sistemului si platformelor IT. Aproximativ 3 milioane de lei au mers in aceasta directie anul trecut, in conditiile in care si vanzarile online au fost in crestere.

”Strategia noastra omnichannel a dat roade, cresterile pe online fiind semnificative fata de anul precedent, respectiv +32% trafic si +46% vanzari. Traficul pe mobil a crescut cel mai spectaculos, cu 89% fata de 2015”, adauga CEO-ul Flanco Retail.

”In ceea ce priveste comportamentul clientilor, acesta reflecta o crestere a gradului de educare si o rafinare a preferintelor” mai spune acesta. ”Cele mai mari cresteri ale vanzarilor le-au inregistrat produsele high-end, clientii cautand tot mai mult tehnologii si specificatii avansate, pe toate segmentele, de la televizoare si electrocasnice mari, la telefoane si electrocasnice mici”.

Astfel, in 2016, la nivel de piata vanzarile de televizoare 4K au avut o crestere valorica la nivel de piata de 127%, in conditiile in care intreaga categorie de TV a crescut cu 22%. Televizoarele Smart au inregistrat, si ele, o crestere de 26%, iar televizoarele cu diagonale mari, de peste 60 de inch, au crescut, valoric, cu 55% fata de 2015.

”In ceea ce priveste categoria electrocasnicelor mari, cele mai importante cresteri sunt in zona incorporabilelor, semn ca tot mai multi dintre consumatori acorda o atentie sporita amenajarii moderne a locuintei si confortului”, adauga Dragos Sirbu. De exemplu, in timp ce vanzarile masinilor de spalat vase au crescut per total cu 40% fata de anul precedent, vanzarile celor incorporabile au avut o crestere de 46%. Si uscatoarele de rufe au cunoscut o crestere substantiala, de peste 76% la nivel valoric, comparativ cu 2015. In categoria masinilor de spalat, care a crescut per total cu 18%, cea mai spectaculoasa crestere, de 76%, s-a inregistrat pe segmentul celor de capacitate mare, egala sau mai mare de 8 kg.

Si in vanzarile de electrocasnice mici se reflecta optiunea consumatorilor pentru produse mai sofisticate. De exemplu, aspiratoarele de tip stick, au crescut in 2016 cu 80% fata de anul precedent. Fiarele de calcat au inregistrat o crestere usoara, de 10%, dar in cadrul categoriei se observa o crestere puternica, de 90%, a statiilor de calcat si a produselor care au eficienta mai mare, se folosesc mai usor si ofera mai mult timp liber utilizatorului.

Cresteri semnificative au avut si produsele care ajuta la mentinerea unui stil de viata sanatos, cum ar fi blenderele de masa si cele sport, ce pot fi luate la purtator, care au crescut cu 60% valoric.

In categoria telecom, a crescut preferinta clientilor pentru display-uri mari, de 5,5 inch si pentru memorii ram si interne generoase. Camerele telefoanelor sunt tot mai performante, nu doar ca rezolutie, cat si ca performante de filmare (claritate, slow motion, filmare 4k). Clientii s-au orientat in 2016 mai mult catre marcile si modelele high-end.

IT-ul este singura categorie care scade semnificativ, -12.6%, pe aproape toate segmentele cu exceptia celor destinate gaming-ului.

 

Strategia pentru 2017 este de crestere a profitabilitatii si de consolidare a business-ului.

”Investitiile alocate deschiderilor de magazine sunt optimizate, tinand cont de faptul ca am ajuns deja in majoritatea zonelor in care ne-am dorit sa fim prezenti. Astfel, vom analiza performantele si potentialul fiecarui magazin din retea si, in functie de rezultatele obtinute, ne putem inclusiv retrage sau reloca”, explica Dragos Sirbu.

 

Investitiile planificate pe anul 2017 se ridica la peste 8 milioane de lei.

Trainingul fortei de vanzari continua sa fie o prioritate pentru Flanco. ”Desi am redus nivelul investitiilor pentru 2017, ponderea fondurilor alocate pregatirii colegilor nostri din magazine si fidelizarii angajatilor a crescut de la 10% la 20%”, mai spune CEO-ul Flanco.

Programul de fidelitate „Mereu Flanco”, unic pe piata electro-IT, reprezinta in continuare unul dintre punctele strategice de dezvoltare ale retailerului. In 2016, baza de clienti inscrisi in program s-a dublat, ajungand la un milion de persoane care beneficiaza permanent de oferte speciale, reduceri si surprize.

In 2016, Flanco a dezvoltat impreuna cu Fundatia eMAG primul proiect de CSR de anvergura, ”Noua ne pasa”, in cadrul caruia s-au deschis deja 6 centre de tip afterschool pentru copiii defavorizati din mediul rural. Pentru 2017, planul este de a deschide peste 20 de astfel de centre, scopul final fiind reducerea abandonului scolar.

 

Despre Flanco:

Flanco este cel mai eficient retailer autohton de produse IT&C, electronice si electrocasnice.

Cu un numar de peste 1500 de angajati, compania detine o retea de 118 magazine, aflate in cele mai importante zone comerciale din 74 de orase.

Pentru mai multe informatii, va rugam accesati www.flanco.ro sau pagina de Facebook

Sursa: Flanco

This entry was posted in Electro & IT and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.