Romfood Trading estimează vânzări de circa 2,6 milioane de euro în 2017 pentru marca Alfredo Seafood, pe segmentul HoReCa

Romfood Trading, unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România și dezvoltatorul mărcii Alfredo Seafood, prognozează vânzări în valoare de aproximativ 2,6 milioane de euro (12 milioane de lei) în acest an, în rețeaua HoReCa, în creștere cu 20% față de anul precedent.

În restaurante, cei mai apreciați pești sunt peștii sălbatici oceanici, precum calcanul, doradele regale, tonul și chiar soiurile mai exotice, cum sunt: gruperul, dentexul, halibutul, red snapper-ul.

În topul preferințelor românilor se regăsesc și speciile de acvacultură, deja foarte cunoscute, ca: somonul, păstrăvul, lupul de mare, dorada și crapul de proveniență autohtonă. În ceea ce privește consumul de fructe de mare pe piața HoReCa, clasamentul celor mai solicitate sortimente este alcătuit din creveți, calamar, caracatiță și scoici.

Piața pe zona de HoReCa este extrem de dinamică, iar tendința de creștere pe care am
observat-o în portfoliul de produse Alfredo Seafood, este valabilă la nivelul întregului segment. În România au început să apară tot mai multe restaurante de inspirație meditaraneeană sau asiatică, pentru că există cerere în acest sens. Oamenii mănâncă la restaurante în special fructe de mare și pești exotici, sortimente pe care nu le prea gătesc acasă.
Dacă segmentul HoReCa își menține ritmul de dezvoltare, luăm în considerare ca în 2018, să creștem portofoliul de produse Alfredo Seafood, care să fie distribuite pe aceast canal. Mă bucură să văd această evoluție pozitivă, datorată faptului că românii au devenit mai deschiși la preparate din ce în ce mai sofisticate pe bază de pește, dar și a unei orientări mai clare înspre consumul de pește la nivel casnic. Mai avem mult până la dezideratul nostru de minimum o masă de pește pe săptămână, dar aceste mișcări ale diferitelor segmente din piața de pește și fructe de mare, ne fac optimiști!
, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General al Romfood Trading.

Circa 15% din vânzările totale ale Romfood Trading sunt realizate în rețeaua HoReCa, în timp ce 35% din produse se distribuie pe canalele de retail tradițional, iar 50% sunt orientate către zona de comerț modern, în marile lanțuri de hypermaketuri.

În afară de gama de pești exotici, distribuită preponderent prin segmentul HoReCa (dar și prin rețelele cash&carry), compania comercializează pe acest canal o varietate largă de sortimente: de la peștele proaspăt, preponderent sălbatic, dar și de acvacultură, la pește gata procesat, gamă din care fac parte soiuri ca: somonul, dorada, lupul de mare, păstrăvul sau crapul. Peștii sunt pescuiți în special din Marea Mediterană, Atlanticul de Nord, Marea Nordului și Oceanul Indian, care este cea mai importantă sursă de fructe de mare la nivel global. Anumite soiuri sunt capturate și din arii de importanță secundară din punct de vedere al cantității de pește adusă în România, cum este Marea Baltică.

În România, zonele unde se mănâncă cel mai mult pește pe segmentul HoReCa, sunt capitala și orașele situate în apropierea Mării Negre sau a unor râuri importante. În virtutea tradiției, aici s-au consumat întotdeauna mai multe preparate pe bază de pește, situație care se reflectă și în rețeaua HoReCa, potrivit reprezentanților Romfood Trading. Așadar: Delta Dunării, Bucureștiul și Constanța rămân pe primele poziții la acest capitol. De asemenea, consumul de pește din rețeaua HoReCa e mai ridicat în regiunile turistice și cunoaște vârfurile sezoniere clasice. Zona Ardealului rămâne la un nivel mai scăzut decât restul țării în ceea ce privește apetența pentru mâncăruri pe bază de pește și fructe de mare.

Consider că este foarte important ca oamenii să știe ce și cum să mănânce în materie de pește, atunci când merg la restaurant. Există, desigur, regulile de clasice care ne spun că savoarea unui pește bun va fi perfect completată de o garnitură din legume de calitate și de un vin alb, sec. De asemenea, pentru cei care sunt mai informați în domeniu, nu ar strica să se intereseze și de Chef-ul care gătește în localul respectiv, precum și, dacă se poate, de sursele de aprovizionare ale restaurantului”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.

Romfood Trading este unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România.

Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood (www.alfredoseafood.ro), brand creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013.

Datorită experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, dar şi al celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din cele două fabrici din Constanța şi Bucureşti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atât în cele mai importate lanţuri de hypermarketuri şi supermaketuri din ţară, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Billa, Cora, Profi etc., cât şi în peste 3000 de magazine de comerţ tradiţional.

This entry was posted in FMCG & HoReCa and tagged , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.