Românii și consumul de ouă: Opt din zece le consumă săptămânal

Românii sunt mari consumatori de ouă, arată un studiu realizat de compania AGRICOLA în luna noiembrie a acestui an*.

Opt din zece respondenți consumă ouă săptămânal, iar cei mai mulți dintre ei (39%) consumă între trei și șase ouă pe săptămână. 14% dintre cei chestionați consumă ouă zilnic și doar unu din zece români declară că mănâncă mai puțin de un ou pe săptămână sau deloc.

Cel mai important criteriu de alegere la raft: proveniența de la producători români

Atunci când vine vorba de aspectele de care românii țin cont în fața raftului, pe primul loc se situează importanța provenienței de la producători români (29%). Prețul este un alt criteriu important în alegerea ouălor, doar 10% dintre cei chestionați declarând că sunt dispuși să plătească mai mult de un leu pe un ou, atunci când produsul respectă anumite caracteristici pe care ei le caută.

Doi din zece români caută la raft ouă ecologice și tot atâția caută ouă provenite de la găini crescute în sistem free-range (în aer liber, cea mai mare parte a timpului). Cu toate că au intrat recent pe piața autohtonă, ouăle îmbogățite natural cu diferiți nutrienți (Omega 3, luteină, antioxidanți) sunt produse care încep să câștige interesul publicului român, 3% dintre cei chestionați alegându-le pe acestea în detrimentul celor clasice.

34% dintre români își procură în continuare ouăle de la țară, iar cei mai mulți dintre ei (37%) apelează, însă, la hipermarketuri, 20% alegând magazinele de proximitate. Cutia de zece ouă este alegerea preferată de aproape jumătate dintre respondenți, urmată de cea de 30 de ouă. 16% dintre români preferă să cumpere ouăle la bucată, mai puține, și mai des.

Omleta în topul preferințelor

Micul dejun este principalul moment de consum în familiile din România, peste jumătate dintre respondenți clasând omleta pe primul loc în topul preferințelor, când vine vorba de preparate din ouă.

Ouăle prăjite și cele fierte sunt imediat următoarele în clasament, la polul opus aflându-se oul poșat, ouăle scoțiene sau cele umplute, consumate constant de mai puțin de 5% dintre români.

Mituri despre consumul de ouă

Doar trei din zece români declară că sunt foarte preocupați de cifrele din codul marcat pe ou și mai puțin de jumătate dintre ei cunosc semnificația acestor cifre.

Există și o serie de mituri care circulă în rândul consumatorilor, 45% dintre ei fiind de părere că oul crud este mai sănătos decât cel preparat termic, și șapte din zece considerând că un ou cu gălbenușul de un portocaliu intens este mai sănătos.

Șase din zece respondenți cred că un consum moderat de ouă este total contraindicat celor care au probleme cu colesterolul și peste jumătate dintre ei nu consideră ouăle alimente potrivite atunci când vor să slăbească.

Cu toate că este blamat pentru aportul de colesterol, oul este un aliment complet, bogat în proteine de foarte bună calitate, dar și în vitamine și minerale. Recomandarea medicilor este ca acesta să existe în dieta noastră măcar de trei ori pe săptămână. Oul conține colesterol, însă efectul pe care îl are consumul de ouă asupra nivelului de colesterol este nesemnificativ, prin comparație cu efectul consumului de grăsimi saturate și de grăsimi trans”, a explicat Lygia Alexandrescu, Nutriționist și Președinte al Societății Române de Educație Nutrițională.

Ouăle cu luteină și Omega 3, rezultatul a patru ani de cercetări

Pentru a răspunde preocupării tot mai mari a consumatorului pentru produse cu multiple beneficii, Avicola Lumina, companie a Grupului AGRICOLA, a lansat toamna aceasta două tipuri de ouă, unul dintre ele în premieră la nivel european: Ouă Ochioase, îmbogățite natural cu luteină, pentru susținerea sănătății ochilor, și Ouă Inimoase, îmbogățite natural cu Omega 3, cunoscut pentru susținerea sănătății inimii, și antioxidanți. Cele două produse au fost obținute în urma unui amplu proiect de cercetare**, ouăle cu luteină fiind o inovație marca AGRICOLA.

*Studiul Atitudinile și percepțiile românilor cu privire la consumul de ouă a fost comandat de AGRICOLA și realizat de iVox în perioada 16-23 noiembrie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 2284 de respondenți.

** Puteți citi mai multe despre proiectul de cercetare pe www.agricola.ro, în secțiunea Despre noi/ Proiecte de cercetare.

Despre Agricola:

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2017 a împlinit 25 de ani de la înfiinţare.

Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen).

Agricola este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

carne de pui refrigerată

• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate

• salamuri crude uscate

• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale

• ouă şi praf de ouă

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:

Agricola este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.

Agricola este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din România.

În 2009, Agricola a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut minim 56 de zile în ferme mici, hrănit cu cereale şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

Românii sunt mari consumatori de ouă, arată un studiu realizat de compania AGRICOLA în luna noiembrie a acestui an*. Opt din zece respondenți consumă ouă săptămânal, iar cei mai mulți dintre ei (39%) consumă între trei și șase ouă pe săptămână. 14% dintre cei chestionați consumă ouă zilnic și doar unu din zece români declară că mănâncă mai puțin de un ou pe săptămână sau deloc.

Cel mai important criteriu de alegere la raft: proveniența de la producători români
Atunci când vine vorba de aspectele de care românii țin cont în fața raftului, pe primul loc se situează importanța provenienței de la producători români (29%). Prețul este un alt criteriu important în alegerea ouălor, doar 10% dintre cei chestionați declarând că sunt dispuși să plătească mai mult de un leu pe un ou, atunci când produsul respectă anumite caracteristici pe care ei le caută.
Doi din zece români caută la raft ouă ecologice și tot atâția caută ouă provenite de la găini crescute în sistem free-range (în aer liber, cea mai mare parte a timpului). Cu toate că au intrat recent pe piața autohtonă, ouăle îmbogățite natural cu diferiți nutrienți (Omega 3, luteină, antioxidanți) sunt produse care încep să câștige interesul publicului român, 3% dintre cei chestionați alegându-le pe acestea în detrimentul celor clasice.
34% dintre români își procură în continuare ouăle de la țară, iar cei mai mulți dintre ei (37%) apelează, însă, la hipermarketuri, 20% alegând magazinele de proximitate. Cutia de zece ouă este alegerea preferată de aproape jumătate dintre respondenți, urmată de cea de 30 de ouă. 16% dintre români preferă să cumpere ouăle la bucată, mai puține, și mai des.
Omleta în topul preferințelor
Micul dejun este principalul moment de consum în familiile din România, peste jumătate dintre respondenți clasând omleta pe primul loc în topul preferințelor, când vine vorba de preparate din ouă. Ouăle prăjite și cele fierte sunt imediat următoarele în clasament, la polul opus aflându-se oul poșat, ouăle scoțiene sau cele umplute, consumate constant de mai puțin de 5% dintre români.

Mituri despre consumul de ouă
Doar trei din zece români declară că sunt foarte preocupați de cifrele din codul marcat pe ou și mai puțin de jumătate dintre ei cunosc semnificația acestor cifre.
Există și o serie de mituri care circulă în rândul consumatorilor, 45% dintre ei fiind de părere că oul crud este mai sănătos decât cel preparat termic, și șapte din zece considerând că un ou cu gălbenușul de un portocaliu intens este mai sănătos.
Șase din zece respondenți cred că un consum moderat de ouă este total contraindicat celor care au probleme cu colesterolul și peste jumătate dintre ei nu consideră ouăle alimente potrivite atunci când vor să slăbească.
„Cu toate că este blamat pentru aportul de colesterol, oul este un aliment complet, bogat în proteine de foarte bună calitate, dar și în vitamine și minerale. Recomandarea medicilor este ca acesta să existe în dieta noastră măcar de trei ori pe săptămână. Oul conține colesterol, însă efectul pe care îl are consumul de ouă asupra nivelului de colesterol este nesemnificativ, prin comparație cu efectul consumului de grăsimi saturate și de grăsimi trans.” a explicat Lygia Alexandrescu, Nutriționist și Președinte al Societății Române de Educație Nutrițională.

Ouăle cu luteină și Omega 3, rezultatul a patru ani de cercetări
Pentru a răspunde preocupării tot mai mari a consumatorului pentru produse cu multiple beneficii, Avicola Lumina, companie a Grupului AGRICOLA, a lansat toamna aceasta două tipuri de ouă, unul dintre ele în premieră la nivel european: Ouă Ochioase, îmbogățite natural cu luteină, pentru susținerea sănătății ochilor, și Ouă Inimoase, îmbogățite natural cu Omega 3, cunoscut pentru susținerea sănătății inimii, și antioxidanți. Cele două produse au fost obținute în urma unui amplu proiect de cercetare**, ouăle cu luteină fiind o inovație marca AGRICOLA.
***

*Studiul Atitudinile și percepțiile românilor cu privire la consumul de ouă a fost comandat de AGRICOLA și realizat de iVox în perioada 16-23 noiembrie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 2284 de respondenți.
** Puteți citi mai multe despre proiectul de cercetare pe www.agricola.ro, în secțiunea Despre noi/ Proiecte de cercetare.

Contact de presă:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@agricola.ro, 0743 108 459

Andreea Mititelu, Communication Consultant Rogalski Damaschin PR-
andreea.mititelu@rogalski.ro, 0740121281

Despre Agricola

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2017 a împlinit 25 de ani de la înfiinţare.

Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen).

Agricola este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crude uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.
În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din România.
În 2009, Agricola a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.
În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.
În iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut minim 56 de zile în ferme mici, hrănit cu cereale şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

This entry was posted in FMCG & HoReCa and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.