METRO AG lansează o platformă digitală pentru sectorul Horeca

METRO AG își consolidează angajamentul privind digitalizarea sectorului Horeca, lansând la nivel internațional platforma „Digital Club”, dedicată restaurantelor, hotelurilor și furnizorilor de servicii de catering.

În prezent, majoritatea proprietarilor de restaurante nu utilizează niciun fel de soluții digitale. Cu toate că numărul soluțiilor disponibile care ar putea să aducă succes afacerii lor și care, în același timp, ar putea să îmbunătățească experiența gastronomică a clienților a crescut rapid în ultimii ani, gradul de utilizare a acestora nu a înregistrat creșteri. Digital Club oferă acces simplu la aceste soluții: instrumentele digitale gratuite, consultanță, sprijin și un spațiu care facilitează dialogul, socializarea, schimbul de cunoștințe și construirea unei comunități dedicate proprietarilor de restaurante. Primele soluții digitale gratuite, care oferă beneficii majore antreprenorilor din domeniul Horeca, afacerilor acestora și în special clienților sunt lansate acum în 13 țări.

Utilizarea soluțiilor digitale poate aduce beneficii majore sectorului Horeca. Prin intermediul Digital Club dezvoltăm o platformă menită să creeze o punte de legătură între proprietarii de restaurante și soluțiile inovatoare. Astfel dorim să contribuim activ la procesul de digitalizare”, afirmă Olaf Koch, Președintele Consiliului de Administrație al METRO AG. „Până în 2020 dorim să ajungem la o jumătate de milion de proprietari de restaurante din Europa și să le oferim soluții digitale. În acest context, acoperirea pe care METRO o are la nivel internațional reprezintă un avantaj important atât pentru antreprenori, cât și pentru dezvoltatorii de soluții digitale”.

METRO AG a înființat compania „HoReCa.digital”, care are ca obiectiv gestionarea soluțiilor digitale proprii, dar și a celor dezvoltate de start-up-uri. Compania a început procesul de digitalizare în 2015, prin intermediul programului METRO Accelerator, susținut de Techstars, care promovează start-up-urile care dezvoltă soluții digitale pentru sectorul Horeca. METRO AG testează noile soluții digitale în 500 de afaceri din Berlin, Paris, Milano și Viena, din punctul de vedere al beneficiilor oferite proprietarii de restaurante și a deschiderii antreprenorilor către zona online.

Proiectul aduce în prim-plan o varietate de servicii: de la rezervări online și managementul resurselor umane, până la documentația legată de igienă. „Am obținut un feedback extrem de bun din partea celor 500 de afaceri. Împreună am continuat să dezvoltăm diferite instrumente și am demonstrat beneficiile economice ale acestora pentru proprietarii de restaurante”, declară Olaf Koch. „Oportunitățile pe care soluțiile digitale le oferă sunt mari: mai mulți clienți, vânzări mai mari, reducerea numărului de sarcini administrative, reducerea costurilor operaționale și, nu în ultimul rând, economia semnificativă de timp. Toate acestea le oferă antreprenorilor din domeniul Horeca flexibilitatea și timpul necesar pentru a se ocupa de lucrurile importante pentru afacerea lor – clienții și de experiența gastronomică”.

Impact uriaș: Două instrumente digitale pentru afacerile din sectorul Horeca sunt puse în mod gratuit la dispoziția antreprenorilor

Primele soluții digitale care urmează a fi lansate la nivel internațional sunt: un instrument care permite afacerilor să își construiască rapid și ușor un website personalizat, asigurându-le prezența în mediul online și un instrument de rezervare online. Soluția care facilitează prezența afacerilor în mediul online este utilizată deja, în mod gratuit, de 15.000 de clienți, majoritatea din Germania și Franța. Ambele instrumente sunt considerate instrumente de bază, însă cu un impact uriaș, dat fiind că multe restaurante încă nu beneficiază de vizibilitate online. În multe cazuri, acestora le lipsesc timpul și resursele necesare pentru a căuta soluții digitale. De obicei, website-urile acestora nu sunt optimizate pentru motoarele de căutare și, astfel, nu sunt afișate direct în cadrul rezultatelor căutării.

În plus, un număr mare de proprietari de restaurante nu sunt prezenți în mediul online. De aceea METRO AG a dezvoltat instrumentul care facilitează prezența afacerilor în mediul online, prin intermediul căruia proprietarii de restaurante își pot construi propriul website în câteva minute și cu doar câteva click-uri. Instrumentul este direct integrat în Google Maps, îmbunătățind semnificativ vizibilitatea afacerii în sfera digitală și posibilitatea de localizare a acesteia – care constituie primul pas al procesului de digitalizare. Următorul pas este acela de a oferi un instrument de rezervare online: una din funcționalitățile principale pe care patronii de restaurante o oferă. Și în acest caz beneficiile pentru clienți sunt mari, deoarece un instrument de rezervare online face mult mai ușoară operațiunea de rezervare a unei mese.

METRO AG oferă ambele instrumente în mod gratuit și planifică, ca în viitor, să ofere utilizatorilor Digital Club acces la o gamă variată de soluții, referințe și evenimente. Obiectivul Digital Club: să creeze o comunitate digitală pentru sectorul Horeca. Pe lângă soluțiile digitale oferite, platforma va pune la dispoziția antreprenorilor multe alte beneficii precum: networking, schimb de experiență și actualizări cu privire la varietatea soluțiilor și progresul din sfera inovației.

METRO este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială. Compania operează în 35 de țări și numără peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2015/2016, METRO a înregistrat vânzări de aprox. 37 miliarde €. Compania oferă soluții personalizate pentru a satisface nevoile clienților săi atât la nivel regional, cât și la nivel internațional.

Bazându-se pe forţa diviziilor sale de vânzări METRO/MAKRO Cash & Carry și Real, precum și pe serviciile de livrare și inițiativele de digitalizare METRO stabilește standarde pentru viitor: orientare către client, soluții digitale și modele sustenabile de afaceri. Informaţii suplimentare pe: www.metroag.de.



This entry was posted in FMCG & HoReCa and tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.