Bucharest Street Food Carnival, alaturi de FoodCare, intr-un parteneriat pentru cresterea respectului fata de hrana

In aceasta toamna, platforma Foodcare devine partenerul oficial de CSR al Bucharest Street Food Carnival, cel mai mare eveniment de street food din Europa de Est, desfasurat la Bucuresti in perioada 7-10 septembrie 2017.

Prin intermediul acestei asocieri, www.foodcare.ro vrea sa aduca in atentia publicului larg problema risipei alimentare si sa reanime notiunea de respect pentru hrana in mintea consumatorilor.

”Am lansat public, la inceputul acestei veri, provocarea Who cares about food? si suntem incantati ca Bucharest Street Food Carnival a acceptat-o si sustine campania noastra de crestere a respectului fata de hrana. Reducerea risipei alimentare este influentata de atitudini de zi cu zi, precum a lua la pachet mancarea comandata si neconsumata integral, iar evenimentul reuneste nume-reper, care pot face mesajul sonor, pentru a-l aduce aproape de oameni”, spune Cristina Diaconescu-Pirlitu, Creative Partner Foodwise si fondator FoodCare.

Manifestul Foodcare se incadreaza foarte bine in peisajul de la Street Food Carnival, un eveniment de mare amploare cu si despre hrană, dedicat artei stradale si gastronomiei.

Anul acesta, editia a doua a Bucharest Street Food Festival aduce Carnivalul in Bucuresti si estimam un numar de vizitatori-record, de peste 50.000 de oameni. Ne bucuram sa promovam campania It’s ok to take away alaturi de prietenii nostri de la FoodCare si credem ca este ocazia ideala pentru a propaga un mesaj important: a lua la pachet mancarea neconsumata este un gest firesc, care arata aprecierea fata de hrana si fata de cei care au pregatit-o”, spune Florin Itu, organizatorul Bucharest Street Food Carnival.

Carnavalul va reuni aproape 100 de comercianti de mancare si vine in continuarea Bucharest Street Food Festival din 2016. La editia din aceasta toamna, participantii vor avea la dispozitie peste 20 de zone de relaxare, cea mai mare selectie de burgeri din Romania, o mare varietate de deserturi, precum si diverse preparate specifice din peste 10 bucatarii internationale, preparate de bucatari si Chefi cu reputatie. Vizitatorii vor avea o ocazie unica sa se bucure de combinatia de influente gastronomice internationale pe ritmuri urbane, etno, rock si alternative, gratie concertelor live oferite de trupe precum Subcarpati, N.O.H.A, Vama si Les Elephants Bizarres.

Evenimentul va avea loc va avea loc intre 7-10 septembrie, in fata Pavilionului Central al Romexpo.

Mai multe informatii despre eveniment si program detaliat puteti gasi pe pagina de Facebook a evenimentului www.facebook.com/BucharestStreetFoodFestival/.

Risipa, in cateva cifre

Risipa de hrana este in crestere la nivel european fata de anii precedenti, iar conform statisticilor, Romania se afla pe locul 9; peste 10% din mancarea cumparata de romani se arunca, ceea ce demonstreaza ca nu toti consumatorii sunt obisnuiti sa aprecieze corect valoarea si calitatea hranei pe care o consuma. Fenomenul de risipa alimentara nu presupune doar aruncarea propriu-zisa a hranei, ci si risipa altor resurse precum energia, pamantul si apa, avand astfel consecinte economice, sociale si de mediu nefaste.

Pentru a preintampina risipa si problemele pe care aceasta le poate genera, atat pe termen scurt cat si pe termen lung, este necesar ca oamenii sa devina mai constienti, mai responsabili si mai informați – mesaj pe care FoodCare il sustine activ alaturi de partenerii sai, in cadrul campaniei It’s ok to take away, prezenta si in restaurantele partenere.

Despre FoodCare:

FoodCare este o forma de contributie sociala initiata de catre grupul de comunicare HELLO-Foodwise, pentru a sustine comportamentele responsabile si respectul fata de resursele alimentare in industria food&beverages. Cei care se alatura demersului FoodCare isi exprima respectul pentru hrana incurajand trei comportamente-cheie de consum: De a nu irosi mancarea. De a promova hrana sustenabila. De a avea un rol activ in protejarea mediului ce reprezinta sursa hranei, atat din punct de vedere social cat si ecologic.

Platforma reuneste campanii derulate online si offline si este deschisa jucatorilor din industria HORECA, companiilor, organizatiilor si profesionistilor activi in domeniul food&beverages – in rol de formatori de opinie si contributori la educarea consumatorilor – dar si publicului larg si altor parteneri sociali preocupati de subiect.

Acestia sunt invitati sa isi exprime propriul manifest pro-food si sa participe in mod activ la sustinerea mesajului de grija si respect fata de resursele alimentare. Detalii despre platforma sunt disponibile la www.foodcare.ro, iar echipa poate fi contactata la adresa voice@foodcare.ro

This entry was posted in Divertisment and tagged , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.