Alibaba Grup, Auchan Retail și Ruentex încheie o alianță strategică

Alibaba Grup Holding Limited (NYSE : BABA, « Alibaba »), Auchan Retail S.A. (« Auchan Retail ») și Ruentex Grup (« Ruentex ») au anunțat astăzi o alianță strategică care le permite să își unească expertizele în comerțul fizic (offline) și digital (online) pentru a construi comerțul “figital” alimentar în China.

În cadrul acestei alianțe strategice, Alibaba Grup va investi o sumă totală de 22,4 miliarde de HK$ (echivalentă cu aproximativ 2,88 miliarde de dolari americani) pentru a deține, direct sau indirect, 36,16% din capitalul Sun Art Retail Grup Limited (codificare bursieră Hong Kong: 6808, « Sun Art »), după cumpărarea acțiunilor deținute anterior de Ruentex. Cu această ocazie, Auchan Retail consolidează, de asemenea, participarea sa la capitalul Sun Art.

La finalizarea acestei tranzacții, Auchan Retail, Alibaba Grup și Ruentex vor deține 36,18 %, 36,16 % și respectiv 4,67 % din capitalul Sun Art. Auchan Retail va continua să raporteze situațiile consolidate cu filiala sa, Sun Art.

Sun Art este lider în distribuția alimentară multi-format în China. La 30 iunie 2017, compania gestiona o suprafață totală de aproximativ 12 milioane de metri pătrați. În cele 29 de provincii, regiuni autonome și municipalități repartizate pe teritoriul chinez, compania numără 446 de hipermarketuri cu o suprafață de maxim 17 000 m² sub siglele « RT-Mart » (大润发) și « Auchan » (欧尚). Sun Art gestionează, de asemenea, superstor-uri și magazine “figitale” de ultraproximitate sub marca « Auchan Minute ».

Această alianță ilustrează viziunea « New Retail » a Alibaba: capitalizarea abordării online și a noilor tehnologii, într-o strânsă colaborare cu partenerii săi din comerț, pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor chinezi, din ce în ce mai exigenți. Ea este, de asemenea, în perfectă coerență cu Viziunea 2025 a Auchan Retail: « Auchan schimbă viața ».

Bazându-se pe atuurile celor trei parteneri, alianța intenționează să propună celor 1,3 miliarde de consumatori chinezi o nouă experiență la cumpărături, incontestabil “figitală”.

« Alături de noii săi parteneri, grupul Alibaba este încântat să fie în măsură să modeleze comerțul de mâine, prin intermedul transformării digitale. » a declarat Daniel Zhang, CEO Alibaba Grup.

« Magazinele fizice sunt o necesitate în parcursul de cumpărături și ar trebui îmbogățite cu ajutorul noilor tehnologii de procesare a datelor și a serviciilor personalizate, în contextul erei digitale. Reunind pe deplin canalele noastre online și offline și pe cele ale partenerilor noștri, suntem încântați să oferim consumatorilor chinezi o experiență la cumpărături originală și plăcută. »

« Această alianță cu Alibaba a fost facilitată de viziunea noastră comună în ceea ce privește viitorul comerțului în China. Reunirea principalilor jucători ai comerțului mondial, lideri în China în comerțul fizic și în comerțul digital, ne va permite să oferim, pentru milioane de consumatori chinezi, o experiență la cumpărături integrată și de înaltă calitate. » a declarat Wilhelm Hubner, CEO Auchan Retail

« În acești ultimi ani, cererea consumatorilor s-a trasformat radical odată cu amploarea pe care a luat-o internetul mobil, iar Sun Art integrează astfel dimensiunea online în activitățile sale offline», explică Peter Huang, Vicepreședinte Ruentex Grup. « Ruentex salută această colaborare reciproc avantajoasă între Sun Art și Alibaba. Aceasta generează sinergii online și offline, care vor schimba viața consumatorilor, oferindu-le produse mai bune și servicii mai eficiente. »

Prin combinarea punctelor forte ale celor trei companii, noua alianță va permite tuturor afacerilor Sun Art să beneficieze de ecosistemul digital al Alibaba. Acesta va digitaliza magazinele Sun Art (RT-Mart și Auchan) aducând soluții figitale, precum execuția perfectă și o experiență client din ce în ce mai personalizată.

 

Despre Auchan Retail: 

Numărându-se printre primele 5 companii de distribuție alimentară cele mai internaționalizate, prezentă în 17 țări, Auchan Retail (cu o cifră de de afaceri de 51,7 miliarde de euro în 2016) reunește toate formatele comerțului alimentar cu 3 715 puncte de vânzare sub mărcile sale : hipermarketuri, superstoruri, supermarketuri și ultraproximitate, la care se adaugă comerțul online și drive în anumite țări.

Pentru a construi un comerț ofensiv și modern, Auchan Retail poziționează clienții săi în centtrul tuturor orientărilor sale, propunându-le prețuri discount, o ofertă diversă și cu multiple posibilități de alegere, calitatea serviciului, adaptare la tipologia piețelor locale, considerarea comportamentelor de cumpărare multicanal.

Cel de-al 35-lea angajator la nivel mondial, compania numără 345 365 colaboratori. În China, Auchan Retail este acționar principal al Sun Art Retail Group. www.auchan-retail.com

 

Despre Alibaba Grup: 

Misiunea Alibaba Grup este ca tot ceea ce întreprinde, pretutindeni, să fie simplu. Grupul are ambiția de a construi viitoarele infrastructuri ale comerțului.

El își imaginează că toți clienții săi se vor întâlni, vor lucra și vor trăi la Alibaba. și că va fi o companie care va trăi cel puțin 102 ani.

 

Despre Ruentex Grup: 

Pentru Ruentex Grup, comerțul înseamnă să oferi tot mai multe produse de cea mai bună calitate, la prețuri din ce în ce mai mici, pentru din ce în ce mai mulți clienți, pentru a deveni comerciantul preferat, demn de încredere, care va aduce bucuria consumatorilor săi.

 

Despre Sun Art Retail Grup: 

Sun Art este liderul chinez al comerțului offline multi-format alimentar. Compania este prezentă în toată țara, în 224 de orașe și 29 de provicii, regiuni autonome și municipalități, cu două mărci recunoscute, Auchan și RT-Mart, în sânul cărora lucrează mai bine de 140 000 de angajați, exploatând 490 de magazine de formate diferite.

Întreaga sa activitate vizează excelența și își dorește să devină comerciantul căruia să i se acorde cea mai mare încredere, iar grupul se străduiește să fie un angajator de care angajații săi să fie mândri.

This entry was posted in Hypermarket and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.