Afacerile Grupului AGRICOLA au crescut cu 6% în primul semestru din 2017

In prima jumătate a anului 2017 Grupul de firme AGRICOLA înregistrează o creștere a cifrei de afaceri de 6% față de perioada similară din 2016, ajungând la 322,658 milioane lei (cifra de afaceri nu mai include și off-urile de vânzări, potrivit legislației aplicabile din 2017.

Procentul de creștere a fost calculat în raport cu cifra de afaceri din primele 6 luni 2016, din care au fost scazute off-urile de vânzări, care la acea vreme se înregistrau, conform legii, la cheltuieli).

Creșterea cifrei de afaceri este rezultatul creșterilor generate de vânzările companiilor din grup care realizează și comercializează produse sub brandul AGRICOLA, excepție fiind Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine AGRICOLA), cu o diminuare a cifrei de afaceri de – 8,79%.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, ajungând în prezent la circa 194,980 mil. lei. “Cifra de afaceri se menține la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzarilor de furaje către terți. Vânzările de carne de pui sunt în staționare din punct de vedere al volumelor (21.200 tone), dar în creștere cu 5,56% din punct de vedere valoric, comparativ cu perioada similară din 2016, pe fondul obținerii unui preț mediu mai bun la carnea de pasăre, datorat structurii de vânzare (mai multe produse diferențiatoare -PuI Fericit, Pui Familist, Pui Antistres) și a pieselor din carne de pui cu valoare adăugata mare (tranșate, dezosate, gama Usoar de Gătit, ș.a.)”, declară Grigore Horoi, președintele AGRICOLA Bacău.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primele 6 luni cu 10%, ajungând la 55,661 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creștere 7% în valoare, respectiv 5% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 16,5%, respectiv o creștere valorică de aproape 19%. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piață, Salamul de Sibiu AGRICOLA fiind în continuare lider detașat în segment”, precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (20,341 mil. lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creștere în volume de 7%, în special din exporturi în țările UE.

La ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-au înregistrat în primul semestru al anului o creștere de 0,5% a vânzărilor volumice (30,818 mil. ouă) și o creștere valorică de 18% datorată revenirii prețului mediu al acestui produs la un nivel normal.

Despre Agricola:

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2017 împlinește 25 de ani de la înfiinţare.

Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen).

Agricola este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:

carne de pui refrigerată

• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate

• salamuri crude uscate

• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale

• ouă şi praf de ouă

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:

Agricola este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.

Agricola este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.

În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din România.

În 2009, Agricola a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.

În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.

În iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut minim 56 de zile în ferme mici, hrănit cu cereale şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.

This entry was posted in FMCG & HoReCa and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.